Letounu A321XLR poháněnému motory CFM International LEAP-1A byla udělena regulátorem EASA certifikace dne 19. července. Způsobilost letadla byla schválena s maximální vzletovou hmotností 97 tun. To by ovšem nestačilo na výrobcem slibovaný dolet až 8 700 km.
Dne 11. října vydal regulátor EASA pozměněnou certifikaci, která zvyšuje max. vzletovou hmotnost na 101 tun. Zvýšená vzletová hmotnost umožňuje dosáhnout slibované délky max. doletu 8700 km. Certifikaci bylo možno upravit na 101 tun poté, kdy byly v srpnu schváleny motory LEAP-1A32X,33X, 33B2X a 35AX se zvýšeným tahem.
Hlavní změnou A321XLR proti A321LR je umístění integrální zadní centrální nádrže RCT.
Dodávka prvního A321XLR se proti původnímu plánu o několik týdnů opozdí. Letoun má být dodán společnosti Iberia koncem října. První komerční let je nyní plánován na 15. prosince. (Foto: @Turbinetraveler, @Iberia)
1 record
Copyright © 1999-2025 planes.cz | CMS
Certifikát EASA stačí pro Evropu a okolí, velká část aerolinek ale plánuje létat přes Atlantik do USA a tam potřebují certifkát FAA. FAA se ale cuká a vyžaduje další úpravy. Je možné do USA létat jen s certifikátem EASA?