Zřejmě nejstarším tryskovým dopravním letadlem, které stále slouží v Rusku v pravidelné letecké dopravě je Jak-40. Vologda Air mají ve svém parku pět exemplářů a jeden nákladní Jak-40K.
Letoun Jak-40 (RA-88188) předaný do provozu v srpnu 1976 nyní dostal nové, výrazné barvy. Za více než 48 let provozu nalétal tento exemplář 32 000 hodin a absolvoval 28 000 přistání. Kabina letadla je určena pro 32 cestujících. K Vologda Air se letadlo dostalo od společnsoti Jamal.
Letecká společnost nasazuje Jaky-40 na pravidelných linkách Vologda – Moskva, Vologda – Petrohrad a Vologda – Velikij Ustjug.
Kromě těchto veteránů mají Vologda Air (Vologodskoje Aviapredprijatie) ve svém parku 16 vrtulníků řady Mi-8. (Foto: ATO.ru, Russianplanes.net, planes.cz)
Měla to být malá provokace ...
Je pravda, že do Číny poslat top výrobek, tak si člověka zadělává na to, že ho do týdne začnou vyrábět
Začít začerstva u tohoto článku diskuzi na téma bezpečnost letectví v Rusku, tak tě tu rudá úderka roztrhá jako papírového čerta
Ano, do Číny bych neposlal ostrou verzi citlivé technologie - pokud bych už neměl podepsanou závaznou smlouvu. Z rúzných důvodů.
Ano ten článek prošel spoustou webů, nicméně na těch odbornějších došlo k rychlému poznání, že jde o jeden z prototypů a nedá se to brát za bernou minci.
Diskuse o úrovni prototypu třeba smysl dává, ale ne pod článkem o muzeálním Jaku. Tady bych očekával třeba diskusi o bezpečnosti provozu toho stroje v kontextu současného Ruska
Vím, že je to 4 prototyp. Ty by jsi na výstavu, kde hledáš i potencionální kupce poslal nějaký "polotovar" a ještě k němu na blízko pustil lidi?
Článek je z Idnes, ne z novinek a prošel skrz média a i jiné letecké servery.
Bohužel v poslední době na planes bych bral diskuzi o úrovni prototypu Su-57 za jednu z těch lepších, protože jinak je to tu jen o odrážení propagandy z Kremlu pod články o Ukrajině nebo o letadlech z Mordoru.
Kulica - nejsem odbornik na ruskou techniku, ale asi si nezaslouzime, abychom tu diskutovali nad clankem z Novinek.
Ten kus, co priletel na vystavu, je jeden z prototypu T-50, z jehoz stavu nemuzeme usuzovat, v jakem stavu jsou seriove exemplare.
Ano, to video je k tématu 48 letý Jak-40 natřený barvou na pravidelných linkách
Využiji tě jako odborníka na ruskou techniku:
https://www.idnes.cz/zpravy/zahranicni/cina-rusko-srouby-neviditelna-stihacka-su-57-letadlo-vystava.A241106_150938_zahranicni_jhr
Co je n tom pravdy?
Kulico, ten link je k tématu jak?
https://www.youtube.com/watch?v=eGhz-pVAHXM
Pak to takhle stálo pře hangárem E a konzervovalo se to
www.planes.cz/cs/photo/1246551/yak40-ok-feh-czechoslovak-airlines-csa-csa-ok-praha-ruzyne-prg-lkpr
Tryskáček.....tak to pískle žere stejně jako B-737-500 a když byl protivítr , tak to plné nedoletělo do Košic, motor to mělo AI-25, jako L-39.ČSA s tím chtěly nahradil IL-14 a za pár let se jich víc jak polovina uzemnila díky cenám paliva.No a ten profil a šíp křidla vzhledem k proudovým motorům........ano, dobré letadlo, pokud v CCCP chtěli nahradit IL-14.. jednoduchý přídák, takže v normálních zemích to muselo mít vyjímku k certifikaci, povedla se v Itálii u Aertirenna a dva kusy tak nějak létajy u Avioligure, jeden byl pronajat Olympic na létání po ostrovech, nevzali to. Pár kousků, až do jejich krachu, létalo u General Air v Německu. Takže asi tak stejně vhodné jako nákladák ZIL.
12 records
Copyright © 1999-2025 planes.cz | CMS
Mě jsou de facto fuk. Půlka z nich jsou trollové a druhá půlka proruští pomatenci - a ani jedna skupina se nechce podepsat
(a v brzké době to jistě dokážou)