Qantas poodhalil svůj první Airbus A321XLR

  • 2024-12-06 06:48

První Airbus A321XLR (VH-OGA) „Great Ocean Road“ pro Qantas vstoupil do haly finální montáže v Hamburku (Finkenwerder).

Qantas převezmou první z 28 objednaných A321XLR v dubnu 2025. Na další letadla má aerolinka předkupní práva nebo práva konverze. Letadla A321neo postupně nahradí ve flotile společnosti Boeingy 737.

Vyšší dolet letadla umožní společnosti Qantas expandovat na nové trasy. Letadlo bude konfigurováno pro 197 cestujících, z toho 20 míst pro cestující obchodní třídy. Proti Boeingu 737 zvýší Airbusy XLR kapacitu pro prémiové cestující o 66 %.

Prvním komerčním provozovatelem letadla je Iberia, která nasadila letoun na transatlantickou linku do Bostonu 14. listopadu. (Foto: Qantas, @ausaviation)


Article photographs



Comments



MichalC (...58.114...)
2024-12-07 08:40

Nestor: ano, pokud se certifikace budou nadále komplikovat a prodražovat, nezbude jediný výrobce, který by se obešel bez nějaké formy státních subvencí. Nejde tu jenom o Airbus a Boeing, ale i COMAC a Jakovlev. Všichni výrobci využívbají té nebo jiné formy dotací. To je samozřejmě smutné.

Nestor - unsigned guest (...255.168...)
2024-12-06 09:42
Civilní dopravní letadla

Dlouhé roky se vede obchodní a mediální válka mezi A a B. Airbus obvňuje Boeing, že vývoj civilních letadel byl hrazen z vojenských kontraktů, Boeing obviňuje Airbus, že je hrazen ze státních dotací. Oboji je do jisté míry pravda. Aniž bych byl příznivce státního subvencování, zde je vidět, že vyvinout civilní dopravní letadlo a zavést jeho sériovou výrobu není možné bez státní inherence. Dnes jsou obě firmy soběstačné a životaschopné. Navíc u AIrbusu dříve nemyslitelné - spolupráce několika evropských států - přineslo své plody. Soukromý a samostatný Dassault (před válkou Bloch) je jiný segment trhu - velmi drahé luxusní soukromé jety.

2 records

Partners


Advertisement
This website uses cookies to ensure you get the best experience on our website. Further details