- 2025-02-16 14:49
- Accidents
Na tiskové konferenci 14. února 2025 úřad NTSB oznámil, že:
- Vrtulník Blackhawk prováděl výcvikový let a posádka měla pravděpodobně brýle pro noční vidění. Na hlasovém záznamníku v kokpitu není žádný důkaz, že by neměli na sobě google.
- Modré čáry na tehdejších mapách nepředstavují na trasách vrtulníků definované hranice.
- Vrtulník sledoval vrtulníkovou trasu 1, pilot uvedl, že jsou ve výšce 300 stop, zatímco instruktor uvedl, že jsou ve výšce 400 stop - tento rozdíl je předmětem přezkoumání. Při přechodu přes Memorial Bridge instruktor řekl, že jsou ve výšce 300 stop a potřebují sestoupit, pilot odpovídá, že klesají.
- Část relace z řídicí věže informující posádku vrtulníku, že CRJ zatáčí směrem k dráze 33, nebyla na palubě vrtulníku slyšitelná.
- 20 sekund před nárazem se věž zeptala posádky, zda mají CRJ v dohledu, na pozadí tohoto přenosu bylo slyšet automatické upozornění na konflikt. 17 sekund před nárazem nasměrovala věž vrtulník k průletu za CRJ. Na záznamníku hlasů v kabině není první část relace slyšet, protože posádka vrtulníku zapínala mikrofon k hlášení na řízení letového provozu. Posádka Blackhawk nahlásila provoz v dohledu a požádala o vizuální odstup, což bylo schváleno. Piloti požadavek vnímali tak, aby zatočilidoleva směrem k východnímu břehu Potomacu.
- Posádka CRJ obdržela na svém systému TCAS automatické upozornění „Traffic! Traffic!“. 7 sekund před nárazem byl CRJ na finále dráhy 33 ve výšce 344 stop.
- 1 sekundu před nárazem CRJ zvýšil sklon na 9 stupňů nahoru s výškovkou vychýlenou blízko maximální hodnoty, letadlo bylo ve výšce 313 stop.
- Rádiový výškoměr vrtulníku v době srážky zaznamenal 278 stop a tato hodnota byla stabilní po dobu 5 sekund. Výška 278 stop však nemusí být výška, kterou posádka viděla na svých barometrických výškoměrech. NTSB je přesvědčena, že vrtulník byl 278 stop nad řekou Potomac.
- Záznamník letových údajů FDR nezaznamenal barometrickou výšku indikovanou pilotům ani nastavení výškoměru ani data GPS.
- Jak vrtulník, tak CRJ byly na frekvencích VHF, i když na různých frekvencích. Vrtulník byl schopen vysílat data ADS-B, nicméně tato data nevysílal, v současné době není známo, zda byl systém ADS-B vypnutý.
(Foto: avherald.com, planes.cz)
Article photographs
Related photos
Related articles
Related categories
jako slušný hazard. Když si výšky podělíme třemi , tak to máme v metrech....Když je dopravní letadlo ve vášce 104m a podlétá ho vrtulník, tak mi to nepřijde jako úplně bezpečné. Kdyby to nebyl CRJ 700, ale B747, tak to s tím vrtulníkem praští o zem