Rolls-Royce oznámil, že na lopatkách určitých motorů XWB-84 pro Airbus A350-900 objevil únavové praskliny. Problém byl zjištěn při pravidelných prohlídkách motorů A350, které mají okolo 2300–3400 cyklů a byly v provozu po dobu od čtyř do pěti let. Do tohoto pásma by padla asi stovka motorů. Nejedná se o stejný problém, který postihl motory Trent 1000 pro Boeing 787, s jehož odstraněním se Boeing potýká již od roku 2016.
Oznámení je tak další ranou reputaci výrobce. Zatím nebylo specifikováno, jak vážný problém to představuje pro provozovatele A350, ani pro finanční výkony Rolls-Royce. Šéfinženýr pro velké motory Frank Haselbach zatím pouze vydal uklidňující prohlášení, že dopady na výrobce nebudou podstatné.
Problém s motory Trent 1000 pro Dreamlinery již přišel Rolls-Royce na 2,5 miliardy liber v podobě nákladů na opravy, vývoj a kompenzace. (Foto: envirotrec.ca)
Pokud se nejedná o klamavou informací motory Rolls-Royce byly vždy kvalitní a letadla A - 350 bezpečná.
Přijde mi, ze cokoliv RR udela, skončí tak nějak prusvihem. Ještě uvidíme kdy začne mít problem Trent 7000 a bude vymalováno.
Celkem 3 záznamy
Copyright © 1999-2025 planes.cz | Redakční systém
Snad kromě jednoho, kdy jsem musel z Prahy do DXB ještě před zahájením provozu A380. Pokud jde o RR:
i) XWB má kompozitni lopatky zatímco GP7200 je má z titanu
ii) T7000 vychází z T1000 a tam je problem jinde - GEnx tyto problémy nemá