Boeing 777-9 zamířil na Aljašku
Prototyp Boeingu 777-9 (N779XZ) přeletěl do Fairbanks na Aljašku, aby zde podstoupil testy v extrémně nízkých teplotách. Cílem zkoušek je i) ověřit chování systémů za velmi nízkých teplot, ii) ověřit chování při přerušeném vzletu, iii) nahození motorů a pomocné jednotky APU, a iv) působení obracečů tahu na zasněžené dráze. Před zahájením zkoušek zůstane letoun po 24 hodin v mrazivém prostředí, což umožní ověřit chování těsnění, dílů z plastických hmot, maziv, atd.
Boeing v lednu posunul plánovaný termín dodávek letadel na konec roku 2023. Dne 1. února firma ohlásila, že počet objednávek 777X se snížil o 40 % na 191 exemplářů.
Čínský C919 v březnu podstoupí zkoušky v Kanadě
Na letišti London v Ontariu budou probíhat v březnu zimní zkoušky čínského letadla COMAC (Commercial Aircraft Corporation of China) C919. Alespoň takové jsou plány, pokud je nenaruší restrikce v cestování. Do zkoušek letadla se zapojí zkušební piloti organizace ITPS (The International Test Pilots School), která má sídlo právě v ontarijském Londonu. Cílem zkoušek je ověřit, jak se tvoří led na plochách letadla, jak se mění výkony letadla a jeho chování, a to za přirozených podmínek v námraze. Zatím se zkoušky konaly pouze simulací v aerodynamickém tunelu. Nejde tedy o zkoušky za extrémně nízkých teplot.
Zkoušky za extrémně nízkých teplot absolvoval C919 prosinci v Číně (v provincii Vnitřní Mongolsku), kde se ověřovalo chování letadla v teplotách okolo –35 °C.
COMAC plánuje dosáhnout certifikace a dodat první komerční letoun domácímu trhu ještě během letošního roku. Výrobce v lednu uváděl 1065 objednávek, z nichž drtivá většina je od domácích leteckých a leasingových společností. Na domácím trhu bude C919 konkurovat Airbusu A320 a Boeingu 737.
Airbus svá letadla testuje v kanadských arktických oblastech Nunavatu.
Testování amerických vojenských letadel probíhá na Eielson Air Force Base na Aljašce. (Foto: Darin Russell, Lockheed Martin)
Nebyly vloženy žádné komentáře.
Copyright © 1999-2025 planes.cz | Redakční systém