Růst letecké dopravy v období do roku 2032 si vyžádá nábor (a vyškolení) okolo 1,3 milionů pracovníků v civilním letectví. Uvádí to studie CAE Aviation Talent Forecast (více zde).
Z tohoto počtu bude asi 1,2 milionů pracovníků směřovat do komerční letecké dopravy a 106 tisíc do obchodní přepravy. Toto číslo zahrnuje 284 tisíc pilotů, 402 tisíc techniků a 599 tisíc členů palubního personálu. Zdaleka největší potřebu nového personálu generuje region Asie-Pacifik.
CAE vychází z předpokladu, že počet komerčních letadel stoupne do roku 2032 o 39% z 31.000 na 43.000 letadel. Celkem 64 % letadel budou tvořit moderní, palivově efektivní letadla, jako jsou Airbus A320neo nebo Boeing 737 MAX.
Počet byzjetů vzroste o 18 % z 22.000 na 26.000.
Studie uvádí, že v současné době pracuje v oboru 351.000 pilotů, 193.000 techniků a 535.000 členů palubního personálu. Pokud jde o piloty, 252.000 pilotů zůstane v aktivní službě, 99.000 pilotů bude nutno nahradit. U palubního personálu zůstane v aktivní službě do roku 2032 pouze 180.000 pracovníků, 355.000 bude nutno během deseti let nahradit.
(Grafy: CAE Aviation Talent Forecast)
Tak děkujeme za připomínku, ale radši jsem to tam opravil, než abych se dohadoval, že to dává logiku ;) Hezký den přeji
Opravdu jen 599 členů palubního personálu? Přimlouvám se aspoň za 600.
Celkem 3 záznamy
Copyright © 1999-2025 planes.cz | Redakční systém
Podobné studie před dvěma lety tvrdily, že se bude po covidu letecká doprava zotavovat 15 let, že po A380/B474 už nikdy nebude poptávka atd atd.. Dneska covid nikoho nezajímá, už mu došlo PR, takže bych podobné zprávy bral s rezervou.