Druhý stroj A220-300 ve flotile skupiny České aerolinie je v Praze. V sobotu 1. března ve 22:20 přiletěl Airbus A220-300 registrace OK-EYB (výrobní číslo 55330, rok výroby 2024). Dodávací let TVS220P o délce 7 hodin a 16 minut vedl bez mezipřistání z kanadského Montréalu. Nový Airbus disponuje 149 sedadly v jedné cestovní třídě. Poháněn je motory Pratt & Whitney. Letadlo má ocas a konce křídel v barvách Českých aerolinií, ačkoli jeho provozovatelem jsou Smartwings. Nápisy na trup teprve obdrží. Vlastníkem stroje je Air Lease Corporation. Zbývající dvě A220 (OK-FYC a OK-FYD) mají být Smartwings dodány během tohoto roku.
Před dodáním letadlo standardně prochází přejímkou. Té se účastní pracovníci dopravce a nezbytná je i prezence zástupce Úřadu pro civilní letectví ČR. Během ní se provádí tzv. statická pozemní kontrola, která zahrnuje prohlídku vnějších a vnitřních částí a systémů letadla. Následuje pozemní motorová zkouška s dalšími testy systémů a přejímací let, kdy je letadlo prověřeno naostro v provozu. Po kontrole a převzetí veškeré technické a letové dokumentace a certifikátů stroje a zajištění dalších formalit se letadla ujímá posádka, která s ním přelétá do Prahy.
Připravil: Martin Bernict
3+2 bude asi díky šířce trupu. Navíc to není jediný typ letadla s touto konfigurací.
Trochu nezvyklé usporiadanie sedadiel v rade 3 plus 2 - https://en.wikipedia.org/wiki/Airbus_A220#/media/File:JetBlue_A220_-_Interior_(cabin).jpg
Škoda, že ty A220 už nemají červené motory, nevíte proč? Může to být kvůli tomu, když by se letadla pronajímala na dobu mimo sezónu jiným společnostem, aby jim nezůstávaly červené motory s jinými livery, jako to má teď třeba OK-IOO?
Nápisy na trupu již od neděle má
Celkem 5 záznamů
Copyright © 1999-2025 planes.cz | Redakční systém
Checht, na podhlavnících sedaček hrdé "even more space" a v popisce "Five-abreast cabin and 18.5 in (47 cm) wide economy seats" To bych se tam jen tak tak vešel a vedle mě by nesměl nikdo sedět, protože můj loket by měl ve slezině nebo v játru