Konsorcium společností vedených Airbusem zpracuje a předloží studii evropského strategického transportního letadla pro nadrozměrné náklady European System for Outsized Cargo Airlift (ESOCA).
Evropská komise vyčlenila na projekt z fondu EDF (European Defense Fund) miliardu eur. Potřeba je diktována nedostatkem letadel Antonov An-124.
Před zahájením války na Ukrajině závisela Evropa v této kategorii na ukrajinských An-124, které NATO používalo v rámci iniciativy Strategic Airlift International Solution (SALIS).
Nyní je v provozu nanejvýš pět letadel An-124-100. Jak známo, jediný exemplář An-225 byl ztracen v prvních dnech války.
Projekt iniciovalo Německo s podporou České republiky, Francie a Nizozemí.
Součástí konsorcia vedeného Airbusem jsou Leonardo Aircraft, ITP Aero a Safran Aircraft Engines. Na projektu se podílí celkem 15 průmyslových subjektů ze zemí EU.
Jde o jednu z iniciativ, kterými se EU snaží posílit schopnosti domácího obranného průmyslu a zároveň povzbudit členské země, aby obranné prostředky pořizovaly přednostně v rámci EU. (Foto: Air Cargo News, planes.cz)
No, studie je studie, je hoodně předčasné jakkoli hodnotit. Leč realitu bohužel vidím tak, že promyšlenou propagandou zpitomělá EU vyháže všechny peníze za nejrůznější americké střílecí nesmysly, a nakonec bude ráda za nějaké Kazachy s IL-76, hlavně že levně.. ))
No, tak jen doufejme, že nás nečeká další geniální volba motorizace a následně hromada šrotu v ceně miliard čerstvě vytisknutých Euro...
Celkem 3 záznamy
Copyright © 1999-2025 planes.cz | Redakční systém
Tak tady by to fungovat klidně mohlo, to je letadlo, kde se nehraje na nejtižší a nejekonomičtější provoz. Což přeci jen trošku rozvazuje ruce.