Na závěr svého funkčního období chce Bidenova administrativa zavést regulaci věrnostních programů leteckých společností. Konkrétně zakázat devalvaci mil. V současné době byly čtyři největší letecké společnosti vyzvány, aby předložily zprávy o tarifech, poplatcích a dalších podmínkách bonusových programů. Letecké společnosti mají na zpracování zpráv 90 dní, takže Bidenova administrativa sice iniciativu odstartovala, ale nejspíš ji již nedokončí.
Zástupce ministerstva dopravy uvedl, že na rozdíl od bankovního účtu jsou nasbírané míle kontrolovány leteckými společnostmi a jejich hodnota se často jednostranně mění – pochopitelně nikoli ve prospěch cestujících. Iniciativa má zajistit, aby cestujícím byly zachovány slíbené podmínky.
Celou situaci způsobuje „inflace mil“, kdy míle lze získat nejenom za lety, ale také např. na co-brandovaných kreditních kartách nebo za různé jiné služby. Jedná se sice o důležité příjmy leteckých dopravců, ti však nechtějí adekvátně zlepšovat podmínky (a kapacity) pro využití nasbíraných mil. Míle tak ztrácejí hodnotu. Nemožnost nebo zhoršené podmínky pro využití nashromážděných mil vyvolávají oprávněnou nespokojenost cestujících.
Věrnostní programy leteckých společností se tak postupně stávají více věrnostními programy bank. (Foto: American Express, CardExpert)
Nebyly vloženy žádné komentáře.
Copyright © 1999-2025 planes.cz | Redakční systém