Mezinárodní asociace leteckých dopravců (IATA) předpovídá, že k dosažení nulových emisí v leteckém průmyslu do roku 2050 budou zapotřebí průměrné roční kapitálové výdaje ve výši 128 miliard dolarů. Nelze přitom očekávat, že do infrastruktury pro zpracování, přepravu a uskladnění SAF mohou a budou investovat letecké společnosti.
Z hlediska krátkodobého Asociace předpokládá, že dodatečné náklady na nákup SAF v roce 2025 v globálním leteckém průmyslu dosáhnou 1,4 miliardy dolarů, přičemž toto číslo by mohlo vzrůst na 744 miliard dolarů do roku 2050, jakmile bude používání SAF rozšířeno a přijdou na řadu další paliva, jako je vodík.
World Sustainability Symposium v Miami zdůrazňuje, že energetická transformace leteckého průmyslu je možná, ale pouze za předpokladu, že zainteresované strany – zejména vlády – budou spolupracovat a jednat s větší naléhavostí.
Zatím se ukazuje, že v rámci přechodu k bezuhlíkovému letectví sice státy a organizace rády prezentují ambiciózní cíle, ale k jejich naplnění chybí finanční zdroje i přesné vymezení zodpovědností. (Foto: Enerdatics, Morgan Stanley)
"Ambiciózní cíl" == "nereálný cíl"
Celkem 2 záznamy
Copyright © 1999-2025 planes.cz | Redakční systém
eroplány létat na bukovou štěpku? Nebylo by lepší je kompletně zrušit? Kdyby Bůh chtěl, aby lidi létali, tak by jim dal křídla