Čínský COMAC změnil označení svých regionálních letadel ARJ21 na C909. Změnou označení se přizpůsobuje zvyklostem Airbusu, Boeingu či Embraeru.
Regionální ARJ21 zahájil provoz v roce 2016 a stal se prvním tryskovým dopravním letadlem vyráběným sériově v Číně.
V roce 2023 zahájil komerční provoz letoun C919. COMAC vyvíjí také širokotrupé letadlo C929, které by mělo vzlétnout ke konci dekády. (Foto: Air Data News, VEJA)
Radek: dekuji za informace. Ja nikde referenci na pripravky od Dc nevidel. Zda se, ze letadlo dela to, co se od nej ocekavalo.
V kazdem pripade se jim to podarilo dotahnout do vyroby. Na rozdil od Mitsubishi. A dokonce do slusnych serii. Totez se jim muze povest i s C919.
Na výrobu trupu používali přípravky dovezené z USA v 90. letech na výrobu MD-90-30. Křídlo je nové, vyvinuté konstruktéry Antonova. Vývoj začal v roce 2000 a dlouho se táhl, nebyly zkušenosti. Rollout 21.12. 2007, zálet až po roce 28.11.2008. 4 letové prototypy, dlouho trvaly letové zkoušky a úpravy, certifikační lety začaly až 2012. Série od roku 2014, větší množství až 2020, dodáno přes 140 letadel. Sice nejde o nějakou modernu, pro Čínu je to ale velká zkušenost. Americké motory, avionika i vybavení. Uvidíme co C919.
Vždyť to skoro udělali, chybí akorát D na začátku
Rampa: nejspis proto, ze to Dc-9 neni.
Proč normálně nepřiznají, že to je DC-9?
Celkem 6 záznamů
Copyright © 1999-2025 planes.cz | Redakční systém
Ono se stačí na to letadlo podívat aby bylo člověku jasný z čeho pochází.