Zatímco Airbus a Boeing se potýkají s celou řadou větších či menších problémů a mají větší či menší problémy s dodávkami nových letadel, Embraer jede. Výrobce oznámil ve svých nejnovějších čtvrtletních výsledcích výrazný nárůst dodávek letadel, přičemž segment Executive Jets boduje zvlášť dobře.
Dne 18. října 2024 Embraer oznámil 33% meziroční nárůst dodávek a 24% nárůst proti druhému čtvrtletí 2024. Ve třetím čtvrtletí 2024 bylo dodáno 57 letadel, z toho 16 komerčních a 41 bizjetů.
Dodávky soukromých jetů přitom vzrostly meziročně o více než 45 %. Praetor 500 a Praetor 600 představovaly téměř polovinu dodávek segmentu (19 letadel), Phenom 300 byl opět ve vedení (18 letadel) v tomto čtvrtletí.
Výrobce dodal 16 komerčních letadel, z toho 12 řady E-Jet E2 a 4 E1. V kategorii komerčních letadel je významným momentem dodávka prvního E2 společnosti LOT.
Mimořádně úspěšná byla divize Obrana a bezpečnost, která dodala dva letouny C-390 Millennium. Maďarsko převzalo první C-390 Millennium, brazilské letectvo sedmé.
Na konci třetího čtvrtletí vzrostla hodnota nevyřízených objednávek na rekordních 22,7 miliardy dolarů, přičemž divize obrany a bezpečnosti zaznamenala největší nárůst hodnoty nevyřízených objednávek, a to 1,5 miliardy dolarů.
Společnost Embraer byla založena před 55 lety a za svou existenci dodala přes 9000 letadel, která přepravila 150 milionů osob. (Foto: Airline Economics, Embraer, planes.cz)
Náhradou za Jaky a Canadaira jsou Casy....
Jsem zvědavý, jestli u AČR po 2 x C-390 přijde i na náhradu za Jak-40 a CL-601.
Celkem 3 záznamy
Copyright © 1999-2025 planes.cz | Redakční systém
Casy spíš nahradily An-26, ne?
Ikdyž je pravda, že když jsem v muzeu v Kunovicích prolézal Jak-40, tak jsem si říkal, že to může nahradit prakticky cokoliv a interier to mělo na úrovni vedle stojící Avie 14