Delta Air Lines bude investovat do modernizace interiéru letadel Boeing 757. Brzký odchod letadel do výslužby proto nehrozí. Společnost zatím předpokládá, že 757 budou sloužit přinejmenším do roku 2030.
Delta Air Lines provozují podle planespotters.net 102 Boeingů 757-200 a 16 Boeingů 757-300. Letadla jsou v průměrném stáří 28 resp. 22 let. Jsou nasazována zejména na transkontinentálních vnitrostátních linkách a na vybraných mezinárodních linkách.
Za Boeing 757 neexistuje perfektní náhrada. Nejbližší alternativou je Airbus A321neo resp. A321XLR.
Boeing 757 je mimořádně podařené, provozně spolehlivé letadlo s vysokou kapacitou, dlouhým doletem a ve své době i nízkými provozními náklady. Výroba 757 byla zastavena v roce 2004, a to ve snaze Boeingu snížit náklady a pokrýt různé potřeby zákazníků řadou 737.
V Evropě jsou dnes 757 relativně vzácným letadlem. Britské Jet2 provozují ze své báze v Manchesteru šest exemplářů. Nikoliv nadlouho. Se svými 757-200 se rozloučí 5. ledna 2025. Posledním letem bude 5. ledna linka z Ženevy do Manchesteru. V Praze se má Boeing 757-200 společnosti Jet2 naposledy objevit 16. prosince.
Dne 31. října skončila letadla 757 u Icelandairu. Poslední let Boeingu 757-300 (TF-FIX) se uskutečnil na lince z Orlanda. Boeingy 757 nahrazují Airbusy A321LR od leasingové společnosti SMBC Aviation Capital Limited a následně A321XLR. Icelandair v červenci 2023 podepsal objednávku na 13 letadel A321XLR. (Foto: Airline Geeks, Delta Flight Museum, Airport Spotting, planes.cz)
To ano, B757-300 není čím nahradit při požadavku na narrow body, mají jich však jen pár kousků oproti -200.
Delta je znama tim, ze pouziva letadla, "dokud jim starim neupadnou kridla". Prikladem budiz DC-9/MD-8X/B717 family
Muze si to dovolit diky kvalitni interni udrzbe.
B757-200 se dá nahradit A321neo, rl nebo xlr.
B757-300 už nahradí kapacitou jen širokotrupé letadlo B787-800 nebo A330-800.
Čekal bych u Delty, že bude investovat do kabin B757-300.
Asi ano, ohledně náhrady za B757 zaspala Delta, ale hlavně Boeing, který to projel na plné čáře.
ale i prohlídky: A je relativně v pohode, B už něco stojí, C a D, kdy mnoho 757 už bude nejmíň na D-cko, stojí u takového letadla ranec.
Proto Ryanair zásadně kupuje letadla jako nová a prodává před prohlídkou C.
A pak zastaralé motory RR211 a nedostatek náhradních dílů. Těch důvodu je víc, udržovat letadlo starší 20 let je nejen drahé, ale i logisticky velmi obtížné, spousta dílů se bere z kanibalizovanych letadel a tam nikdo neručí za životnost a tak.
V článku sama chvála na 757, ovšem všichni ostatní se jich již zbavili. A to kvůli detailu jménem spotřeba, která je u A321 nižší min o 30%.
Samozřejmě hraje roli také cena pořízení nového letadla a hlavně to, že Delta zaspala a neobjednala včas. Čekala stále, co přinese Boeing a ono nic.
Re výsledku tedy je tohle pro ně jediné řešení.
Celkem 6 záznamů
Copyright © 1999-2025 planes.cz | Redakční systém
Nic jako "požadavek na narrow body" neexistuje.
Delta má 104 kusů Boeingu 757-200 a 16 kusů verze -300, které snadno zastoupí Boeingy 767-300, kterých má 42 a které jsou postupně nahrazovány Airbusy A330.
Celková velikost flotily Delty je skoro 1000 letadel, takže si myslet, že 16 letadel je nějaký dramatický problém, je omyl.