Embraer zakončil letošní úspěšný rok objednávkou na dva taktické transportní letouny C-390 od neidentifikovaného zákazníka. Pro C-390 se tak rozhodla již desátá země.
Letadla si již vybrala Brazílie, Portugalsko, Maďarsko, Jižní Korea, Nizozemsko, Rakousko, Česká republika, Švédsko a Slovensko. C-390 již provozují letectva Brazílie, Maďarska a Portugalska. Letadla již nalétala přibližně 15 500 letových hodin.
Slovensko začátkem prosince podepsalo záměr objednat tři letouny C-390. Jednání o budoucím kontraktu by měla být finalizována počátkem roku 2025.
Brazilské letectvo spolupracuje s Embraerem na vývoji potenciální varianty C-390 pro námořní hlídkování. V prosinci podepsaly Embraer a brazilské letectvo dohodu o studii varianty pro zpravodajství, sledování a průzkum (ISR). (Foto: Defense News, Defence Industry Europe, Aerospace Global News, planes.cz)
BRICS....
Nejkrásnější a nejpotupnější pro kupující na tom je to, že se jedná o letoun výrobce členem BRISC, tedy mimo členství válečné a fašistické organizace NATO, haha:
Celkem 3 záznamy
Copyright © 1999-2025 planes.cz | Redakční systém
Embraer C-390 Millennium je typicky produkt globalnej spoluprace.
Na stranke vyrobcu si mozete stiahnut brozuru (https://defense.embraer.com/wp-content/uploads/2024/06/C-390-Millennium-Brochure-2023-English.pdf) a na jej 9 stranke najdete napriklad info o hlavnych systemoch lietadla C-390. Motory IAE V2500-E5 od International Aero Engines (joint venture firiem z USA, Svajciarska, Nemecka a Japonska), avioniku od Rockwell Collins (USA) a radar od SELEX Galileo (USA). Jednym z dodavatelov pre toto lietadlo je i Aero Vodochody (viz https://www.aero.cz/spoluprace/).
Nez zacnete pisat tie svoje demagogicke vylevy podla ruSSkej prirucky, tak si to aspon overte ako to vlastne je.