Nové informace ke kolizi ve Washingtonu

Na tiskové konferenci 14. února 2025 úřad NTSB oznámil, že:

  • Vrtulník Blackhawk prováděl výcvikový let a posádka měla pravděpodobně brýle pro noční vidění. Na hlasovém záznamníku v kokpitu není žádný důkaz, že by neměli na sobě google.
  • Modré čáry na tehdejších mapách nepředstavují na trasách vrtulníků definované hranice.
  • Vrtulník sledoval vrtulníkovou trasu 1, pilot uvedl, že jsou ve výšce 300 stop, zatímco instruktor uvedl, že jsou ve výšce 400 stop - tento rozdíl je předmětem přezkoumání. Při přechodu přes Memorial Bridge instruktor řekl, že jsou ve výšce 300 stop a potřebují sestoupit, pilot odpovídá, že klesají.
  • Část relace z řídicí věže informující posádku vrtulníku, že CRJ zatáčí směrem k dráze 33, nebyla na palubě vrtulníku slyšitelná.
  • 20 sekund před nárazem se věž zeptala posádky, zda mají CRJ v dohledu, na pozadí tohoto přenosu bylo slyšet automatické upozornění na konflikt. 17 sekund před nárazem nasměrovala věž vrtulník k průletu za CRJ. Na záznamníku hlasů v kabině není první část relace slyšet, protože posádka vrtulníku zapínala mikrofon k hlášení na řízení letového provozu. Posádka Blackhawk nahlásila provoz v dohledu a požádala o vizuální odstup, což bylo schváleno. Piloti požadavek vnímali tak, aby zatočilidoleva směrem k východnímu břehu Potomacu. 
  • Posádka CRJ obdržela na svém systému TCAS automatické upozornění „Traffic! Traffic!“. 7 sekund před nárazem byl CRJ na finále dráhy 33 ve výšce 344 stop.
  • 1 sekundu před nárazem CRJ zvýšil sklon na 9 stupňů nahoru s výškovkou vychýlenou blízko maximální hodnoty, letadlo bylo ve výšce 313 stop.
  • Rádiový výškoměr vrtulníku v době srážky zaznamenal 278 stop a tato hodnota byla stabilní po dobu 5 sekund. Výška 278 stop však nemusí být výška, kterou posádka viděla na svých barometrických výškoměrech. NTSB je přesvědčena, že vrtulník byl 278 stop nad řekou Potomac.
  • Záznamník letových údajů FDR nezaznamenal barometrickou výšku indikovanou pilotům ani nastavení výškoměru ani data GPS.
  • Jak vrtulník, tak CRJ byly na frekvencích VHF, i když na různých frekvencích. Vrtulník byl schopen vysílat data ADS-B, nicméně tato data nevysílal, v současné době není známo, zda byl systém ADS-B vypnutý.

(Foto: avherald.com, planes.cz) 


Fotografie k článku


Související fotky


Související články

Související kategorie

Komentáře



gogo - nepřihlášený host (...80.40...)
16.02.2025 18:38
Přijde mi to

jako slušný hazard. Když si výšky podělíme třemi , tak to máme v metrech....Když je dopravní letadlo ve vášce 104m a podlétá ho vrtulník, tak mi to nepřijde jako úplně bezpečné. Kdyby to nebyl CRJ 700, ale B747, tak to s tím vrtulníkem praští o zem

Hans - nepřihlášený host (...255.168...)
16.02.2025 16:56
google ;-)

> není žádný důkaz, že by neměli na sobě google
To na sobě určitě neměli!

Celkem 2 záznamy

Partneři


Reklama
Používáním tohoto webu vyjadřujete souhlas s tím, že využívá pro analýzy a přizpůsobení obsahu soubory cookie. Další informace