Ryanair letos poprvé přepraví přes 200 milionů cestujících

  • 08.03.2025 08:23

V letošním roce letecké společnosti Ryanair Holdings plánují obsloužit okolo 204 milionů cestujících. Dodejme k tomu několik zajímavých faktů, která dokumentují rozmach Ryanairu.  

Letos bude Ryanair obsluhovat 240 letišť ve 38 zemích. Hlavními trhy jsou Itálie, Španělsko, Velká Británie, Irsko a Polsko. V regionu střední a východní Evropy jsou strategickými trhy Polsko, Maďarsko a Rumunsko. Naopak nejnižší profil má Ryanair v Černé Hoře, Švýcarsku, Srbsku a Turecku.

Podle Cirium bude letos Ryanair kontrolovat 16% podíl na všech evropských letech na krátké vzdálenosti, přičemž podíl měřený nabízenými sedačkami bude dosahovat 18 %.

V letošní hlavní sezóně předpokládá Ryanair 4-6% růst průměrných cen.

Podle ch-aviation společnosti Ryanair Holdings nyní provozují 611 letadel: 410x 737-800, 174x 737 MAX 8-200, 26x A320 a 1x 737-700.

Společnost slibuje, že pokud dojde k míru na Ukrajině a otevření vzdušného prostoru, vrátí se na tento potenciálně mimořádně atraktivní trh během šesti týdnů. „Hned od začátku... máme tam dva miliony sedaček během šesti týdnů (od znovuotevření nebe) a poté si myslím, že bychom chtěli otevřít základny v Kyjevě a ve Lvově do 12 měsíců, a pak si myslím, že bychom mohli během jednoho nebo dvou roků zvýšit počet cestujících ze dvou na pět milionů,“ řekl generální ředitel O'Leary agentuře Reuters. Ukrajina je pro Ryanair a Wizz Air potenciálně největší růstovou příležitostí.

Ryanair bude letos, stejně jako v minulém období, čelit vážným výzvám.

Tou první je zpoždění dodávek letadel Boeing 787-8200 (MAX). V letošním (kalendářním) roce by měl Ryanair převzít 29 nových letadel 737-8200. „Tato dodatečná kapacita umožní Ryanairu zvýšit počet našich cestujících ze 200 milionů v roce 2024 na 210 milionů v roce 2025 a vytvořit 2000 nových pracovních míst pro vysoce placené letecké profesionály na mnoha nejefektivnějších nízkonákladových letištích v Evropě, kde vlády podporují udržitelný růst letectví zrušením leteckých daní a snížením letištních poplatků.“

Druhou výzvou je růst odletových daní a letištních poplatků, což vytváří tlak na nízkonákladový obchodní model společnosti. O´Leary varuje: „V zemích, které zvyšují daně, jako jsou Velká Británie, Francie a Německo, nebude žádný růst.“ (Foto: Ryanair, Business & Finance, FT, planes.cz)


Fotografie k článku


Související fotky


Komentáře



Nebyly vloženy žádné komentáře.

Partneři


Reklama
Používáním tohoto webu vyjadřujete souhlas s tím, že využívá pro analýzy a přizpůsobení obsahu soubory cookie. Další informace