Komentáře



Fabo - nepřihlášený host
15.09.2010 04:15
Re: vykony

Este teda doplnim co mi uslo. Tych 2,05 sa dosahuje tym padom u 777 na jeden motor, u 747 na 3.

Fabo - nepřihlášený host
15.09.2010 04:13
Re: vykon pri vzlete

Roman, dovolim si s tebou nesuhlasit. Totiz maximalne zatazenie na vzlet sa pocita s ohladom na stupaci gradient po vypadnuti kritickeho motora. To znamena, ze ak potrebujeme gradient, povedzme, 2% na minutie prekazky, tak ak mame lietadlo s vahou obmedzenou na stupavost, je to pocitane tak, aby po vypadnuti jedneho motora ustupalo povedzme 2,05% (vratane de-rateov a redukcii na teplotu). To, ci by teda v 777 umreli, ci prezili, sa neda s jednoznacnostou tvrdit.

romypast - nepřihlášený host
14.09.2010 22:49
dva alebo styri

Suhlasim s autorom clanku pretoze strata vykonu jedneho motora na stvormotoraku znamena ubytok celkoveho tahu o stvrtinu - zostane 75%, kdezto strata vykonu jedneho motora na dvojmotoraku znizi celkovy tah o polovicu. Tak ze ak by sme chceli dany incident v SFO aplikovat na dvojmotorak znamenalo by to ze danom momente pravy motor znizil tah len o 50% zostalo by nam 75% celk. tahu. Takato pravdepodobnost je ale velmi mala, vecsinou vypadne motor uplne co je pre startujucu masinu blizko MTOW velmi kriticke. Myslim ze keby v dany moment letela 777ma a piloti by reagovali tak jak reagovali tak uz niesu medzi nami.To je fyzika a jej zakony ziadne predpisy nezmenia.
Dik autorovi za pekne clanky

PeterV - nepřihlášený host
14.09.2010 20:17
Pro JYRYKa:

V důsledku dříve zmíněných předpisů a požadavků na schopnost stoupání (gradientu) při ztrátě jednoho motoru, jeden (1) motor na dvou-motorovém letadle musí mít zhruba stejný výkon jako tři (3) motory u čtyř-motorového letadla (porovnejte například A330 a A340, což jsou v podstatě identické letadla až na počet motorů). Proč se vyrábí stejná letadla jako dvou-motorová i zároveň čtyř-motorová, a jaké jsou jejich výhody a nevýhody, je mimo rámec této diskuze.

A jak už bylo zmíněno dole, aby letadlu přestal pracovat víc jak jeden motor se stane v prakticky 100% případů z úplně jiných důvodů (vyčerpání paliva, sopečný popílek, atd), a v těch případech už potom lautr vůbec nezaleží jestli máte jeden motor nebo deset motorů.

JYRYK - nepřihlášený host
14.09.2010 15:32
nesouhlas

Pardon to je pro PETER V:

JYRYK - nepřihlášený host
14.09.2010 15:32
nesouhlas

Je rozdíl jestli ztratíte 25procent nebo 50? Tolik na počty motorů. A ještě je velký rozdíl jestli vás někdo tahá za ruku na sto procent nebo na padesát. Ach jo, nashle JYRYK

MichalJ - nepřihlášený host
14.09.2010 11:44
k popelu

Ale to bylo působením "z venku". Pokud motory poškodí popel (kroupy, námraza...) tak je skoro jedno kolik jich je.

fanda - nepřihlášený host
14.09.2010 11:39
..byla přeci zdokumentována...

...dočasná ztráta všech čtyřech motorů a to dokonce několikanásobně při jednom letu...klouzavým letem do nižších hladin se příškvarky ze sopečného popela v motorech "rozpustily" a posádka přistála na letišti startu bez ztráty kytičky...viz seriál o vážných leteckých nehodách vysílaný na ČT2...

martins - nepřihlášený host
14.09.2010 09:52
Díky!

Děkuji za článek, velmi pěkně napsáno.

PeterV - nepřihlášený host
14.09.2010 01:09
re: obliba dvou motorů – na každém křídle

Podle předpisů dvou-motorové letadlo po ztrátě jednoho motoru musí být schopné pozitivního stoupání (gradientu) zrovna tak jako čtyř-motorové letadlo po ztrátě jednoho motoru. A pokud jedno nebo druhé letadlo ztratí dva motory najednou, tak v obou letadlech nezbyde nic jiného než se v posledních pár momentech svého života ještě aspoň jednou pomodlit. Při vyspělosti technologie a spolehlivosti proudových motorů ztráta dvou motorů najednou je skoro nulová, a když už se to stane tak nejspíš proto že došlo palivo.

Celkem 50 záznamů